Zij stelt dat dit "geen negatief verhaal” is. De vervoerder kwam tot het
besluit nadat door TLS een nieuwe investering was gevraagd.
"Toen hebben we onze deelname opnieuw tegen het licht gehouden en
besloten eruit te stappen.” Bovendien wil Connexxion niet zowel deelnemer
als afnemer zijn.
Connexxion was goed voor 20 procent van de aandelen in TLS, de NS had 55
procent, de regionale vervoerders GVB, HTM en RET samen 25 procent. De
overgebleven aandeelhouders hebben volgens Connexxion de 20 procent
overgenomen.
Het vervoersbedrijf zegt in TLS te zijn gestapt om het bedrijf op de rails te
zetten. ,,Het staat nu, wij zijn er tevreden over en trekken ons nu terug.”
Volgens TLS heeft het afhaken van Connexxion als deelnemend partner
geen gevolgen voor de toekomst van de ov-chipkaart. "De aandelen die zij
hadden zijn overgenomen.”
Over het bedrag dat daarvoor neergelegd is, wil de woordvoerder geen
mededelingen doen.
Dat Connexxion zijn deelname opnieuw heeft beoordeeld naar aanleiding van een
investeringsverzoek ,,is nieuw voor ons''. De woordvoerder benadrukt dat
Connexxion wel klant blijft van TLS en verdergaat met de invoering van de
ov-chipkaart.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl